Album info

Album-Release:
2024

HRA-Release:
21.06.2024

Label: PentaTone

Genre: Classical

Subgenre: Instrumental

Artist: Saskia Giorgini

Composer: Claude Debussy (1862-1918)

Album including Album cover Booklet (PDF)

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FLAC 96 $ 14.90
  • Claude Debussy (1862 - 1918): Tarantelle styrienne, L. 69:
  • 1 Debussy: Tarantelle styrienne, L. 69 05:16
  • Deux Arabesques, L. 66:
  • 2 Debussy: Deux Arabesques, L. 66: No. 1, Andantino con moto 04:03
  • 3 Debussy: Deux Arabesques, L. 66: No. 2, Allegretto scherzando 03:29
  • Nocturne in D-Flat Major, L. 82:
  • 4 Debussy: Nocturne in D-Flat Major, L. 82 06:35
  • Pour le Piano, L. 59:
  • 5 Debussy: Pour le Piano, L. 59: I. Prélude 04:13
  • 6 Debussy: Pour le Piano, L. 59: II. Sarabande 05:20
  • 7 Debussy: Pour le Piano, L. 59: III. Toccata 04:04
  • Estampes, L. 100:
  • 8 Debussy: Estampes, L. 100: I. Pagodes 05:04
  • 9 Debussy: Estampes, L. 100: II. Soirée dans Grenade 05:02
  • 10 Debussy: Estampes, L. 100: III. Jardin sous la Pluie 03:49
  • Images, Première serie, L. 110:
  • 11 Debussy: Images, Première serie, L. 110: No. 1, Reflets dans l'eau 05:15
  • 12 Debussy: Images, Première serie, L. 110: No. 2, Hommage à Rameau 07:15
  • Images, Première serie, L. 110:
  • 13 Debussy: Images, Première serie, L. 110: No. 3, Mouvement 03:30
  • Images, Deuxième série, L. 111:
  • 14 Debussy: Images, Deuxième série, L. 111: No. 1, Cloches à travers les feuilles 04:26
  • 15 Debussy: Images, Deuxième série, L. 111: No. 2, Et la lune descend sur le temple qui fut 05:17
  • 16 Debussy: Images, Deuxième série, L. 111: No. 3, Poissons d'or 04:00
  • L'Isle joyeuse, L. 106:
  • 17 Debussy: L'Isle joyeuse, L. 106: L'isle joyeuse, L. 106 06:13
  • Total Runtime 01:22:51

Info for Images

Saskia Giorgini präsentiert Images, die einige der farbenreichsten Klavierwerke Claude Debussys enthalten. Beginnend mit melodiösen Frühwerken wie der Danse (Tarantelle styrienne) und den Deux arabesques arbeitet sich Giorgini allmählich zu späteren, ehrgeizigeren Stücken wie den Estampes und den beiden Sätzen der Images vor, von denen das Album seinen Namen ableitet. Die Musik Debussys übte schon immer eine enorme Anziehungskraft auf Giorgini aus, und dieses Album ist das Ergebnis einer jahrelangen Suche, diese faszinierenden musikalischen Bilder zum Leben zu erwecken. Mit ihren Liszt-Soloaufnahmen hat Giorgini einen meisterhaften Touché und einen einzigartigen Sinn für Farben bewiesen, so dass Debussys Musik ein naheliegender nächster Schritt ist.

Saskia Giorgini ist eine der vielversprechendsten Pianistinnen ihrer Generation, hat mehrere Wettbewerbe gewonnen und wird für ihre technische Beherrschung und die Schönheit und Poesie ihres Klangs gelobt. Ihre Einspielung von Liszts Harmonies poétiques et religieuses (2021) wurde mit dem Diapason d'or ausgezeichnet, das BBC Music Magazine lobte ihre "formidablen technischen Fähigkeiten, die sich mit dem architektonischen Sinn, der harmonischen Sensibilität und der koloristischen Bandbreite decken", und Gramophone lobte ihre "meisterhafte Autorität". Ihr zweites Liszt-Album Consolations (2023) wurde mit einem Diapason d'or gekrönt und von zwei verschiedenen Kritikern zum Gramophone Critics' Choice 2023 gewählt. Außerdem veröffentlichte sie bei Pentatone Schuberts Die schöne Müllerin (2020) und Respighi-Lieder (2021) - beide mit Ian Bostridge - und plant zwei weitere Aufnahmen ihrer Liszt-Reihe bei dem Label.

Saskia Giorgini, Klavier




Saskia Giorgini
Winner of the International Mozart Competition in Salzburg in 2016, where she also got the special prize for the best interpretation of the commissioned work, Saskia Giorgini is considered one of the most interesting pianists of the young generation. She is praised for her “unerring technique, a beautiful and moving sound, a phrasing full of fantasy and a pure musicality” (Salvatore Accardo).

Saskia Giorgini has appeared in acclaimed recitals and live radio recordings in important halls and Festivals, amongst which Lingotto–Hall in Turin, Teatro La Fenice in Venice, Concerti del Quirinale in Rome, Tivoli Vredenburg in Utrecht, Eindhoven Muziekgebouw, Utrecht Kamermuziek Festival, Großer Saal Stiftung Mozarteum in Salzburg, MiTo Settembre Musica Festival, Unione Musicale, Holland International Music Sessions , Vancouver Summer Festival, Warsaw’s Filharmonia Narodowa, International Piano Stars Festival in Lettland, International Piano Festival in Wuhan in China… She participated in the renowned Lockenhaus Festival Summer Academy, under the artistic direction of Gidon Kremer. For her 2013 New York début in 2013 she performed Rachmaninov’s Piano Concerto n.1, with the NYCA Orchestra. She has played together with important orchestras, such as Lodz Philarmonic Orchestra in Poland, CBC Radio Orchestra in Canada, Symphonieorchester Vorarlberg, Liepaja Symphony Orchestra in Latvia, Wuhan Philharmonic Orchestra, L’Orchestra Archi De Sono, l’Orchestra Giovanile Italiana, under the baton of conductors as Mario Bernardi, Gérard Korsten, Tadeusz Wojciechowski, Antonello Manacorda, Andrea Battistoni, Massimiliano Caldi.

Saskia was a finalist in the International Piano Competition Ferruccio Busoni 2015, where she received the award for the best interpretation of a work by Frédéric Chopin. In the Prix d‘AmadèO in Aachen 2012 she won the second prize as well as the Mozart Prize and the Audience Award.

A special affinity for chamber music brings her regularly together with renowned partners: Ian Bostridge, Janine Jansen, Gilles Apap, Mario Brunello, Thomas Demenga, Friedemann Eichhorn, Dora Schwarzberg and many others.

Saskia Giorgini received her first piano lessons at the age of four. At fifteen she was admitted to the piano academy “Incontri col Maestro” in Imola, where she studied with Franco Scala, Riccardo Risaliti, Leonid Margarius and Michel Dalberto. At the same time she graduated from the Conservatorio di Torino with Claudio Voghera, with the highest grades and honours. She then completed her studies at the Accademia di Musica di Pinerolo with Enrico Pace and at the Mozarteum Salzburg with Pavel Gililov (Postgraduate).



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