Easy Listening for Jerks, Pt. 1 The Dead South
Album info
Album-Release:
2021
HRA-Release:
04.03.2022
Album including Album cover
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- 1 Keep on the Sunny Side 02:41
- 2 Pallet On The Floor 02:39
- 3 Will the Circle Be Unbroken 03:55
- 4 Flint Hill Special 02:23
- 5 You Are My Sunshine 03:20
- 6 Matterhorn 02:54
Info for Easy Listening for Jerks, Pt. 1
Die Carter Family trifft auf die Addams Family in „Easy Listening for Jerks“, zwei neue Cover-EPs von The Dead South erscheinen im März, die Single „People Are Strange“ ist bereits im Stream erhältlich.
Teil II, der heute vorgestellt wird, ist von der eigenen Playlist der Band vor ihrem Auftritt inspiriert und enthält Songs von System of a Down, The Doors, Cold War Kids und Ween. The Dead South entstauben „People Are Strange“ mit einem unterhaltsamen Video, das das Thema Entfremdung im Song auf intergalaktische Weise aufgreift.
Bei „Chop Suey“, das für eine Akustikband ohne Schlagzeuger nicht gerade ein Selbstläufer ist, überwindet die Band die Metal-Ursprünge des Songs und verdoppelt Scott Pringles Gesang für einen Sound, genauso groß wie im Original. Auf Teil II gibt auch der Banjospieler Colton „Crawdaddy“ Crawford sein Gesangsdebüt, der Weens „Help Me Scrape The Mucus Off My Brain“ mit einer trockenen Stimme vorträgt. „Easy Listening for Jerks“ sind die ersten Veröffentlichungen, bei denen alle vier Mitglieder den Leadgesang übernehmen.
Reich an hochwertigem Fingerpicking und voller Harmonien, bietet „Easy Listening for Jerks“ viele neue Stimmungen von Songs, die wir so gut zu kennen glauben. Unter einem Titel, der an den Songwriter-Humor von Roger Miller und Steve Martins Comedy-Styling erinnert, bieten die EPs eine überraschende und überzeugende Mischung aus Ernsthaftigkeit und Leichtsinn. Von Earl Scruggs bis Serj Tankian – die beiden Teile von Easy Listening for Jerks finden in der Auswahl der Songs über Entfremdung, Misanthropie und Widrigkeiten überraschende Gemeinsamkeiten zwischen traditionellem Bluegrass und Hardrock. Foggy Mountain Boys, aber machen Sie daraus Beetlejuice.
The Dead South
The Dead South
a gold rush vibing four-piece acoustic set from Saskatchewan, infuse the genre's traditional trappings with an air of frontier recklessness, whiskey breakfasts and grizzled tin-pan showmanship. Their sound, build on a taut configuration of cello, mandolin, banjo and guitar, speeds like a train past polite definitions of acoustic music into the grittier, rowdier spaces of the bluegrass world.
Currently one of the hottest tickets on both sides of the Atlantic, The Dead South have doubled their draw with each subsequent tour since 2018. 2019 will see the band make their debut at iconic venues and festivals in the USA and UK, Red Rocks and Glastonbury. The story behind their incredibly robust worldwide fanbase is both a modern music biz fairytale, a 130 million view video for a song released in 2014, and a timeless tale of a band that built their audience show by show, delivering a relentlessly great, high-energy frenzy that resulted in nearly 50,000 tickets sold in 2018. Through partnerships with ethical ticket resellers, The Dead South are helping fans fight back against shady secondary ticket markets, and have become, in their success, a model of fan-first artist citizenship.
The Dead South's original and current lineup includes the gnarled baritone of Nate Hilts, Scott Pringle on mandolin, whistling cellist Danny Kenyon and virtuosic banjo player Colton Crawford. The four-piece, string-driven approach puts the interplay of unique and versatile voices front and centre, with Hilts, Pringle and Kenyon all sharing lead vocal duties.
Since their last release, 2016’s JUNO Award winning Illusion & Doubt, The Dead South have maintained a formidable touring pace while also finding time to pop up in fitting and meaningful ways, from a contribution to the star-studded bluegrass and Americana Roger Miller tribute album to sweet duets with fellow prairie boy Colter Wall.
This album contains no booklet.