Les Défis de Monsieur Forqueray Lucile Boulanger

Cover Les Défis de Monsieur Forqueray

Album info

Album-Release:
2018

HRA-Release:
16.11.2018

Label: Harmonia Mundi

Genre: Classical

Subgenre: Chamber Music

Artist: Lucile Boulanger

Composer: Arcangelo Corelli (1653-1713), Antoine Forqueray (1671-1745), Jean-Baptiste Forqueray (1699-1782)

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  • Michele Mascitti (1664 - 1760): Sonata a Violino solo e Basso in G Minor, Op. 1, No. 2:
  • 1 Sonata a Violino solo e Basso in G Minor, Op. 1, No. 2: I. Adagio 02:19
  • 2 Sonata a Violino solo e Basso in G Minor, Op. 1, No. 2: II. Allegro 02:18
  • 3 Sonata a Violino solo e Basso in G Minor, Op. 1, No. 2: III. Largo 02:43
  • 4 Sonata a Violino solo e Basso in G Minor, Op. 1, No. 2: IV. Allemanda 02:54
  • 5 Sonata a Violino solo e Basso in G Minor, Op. 1, No. 2: V. Giga Allegro 01:47
  • Antoine Forqueray (1672 - 1745): Pièces de viole, deuxième suite:
  • 6 Pièces de viole, deuxième suite: IV. La Leclair 02:16
  • Jean-Marie Leclair (1697 - 1764): Sonata for Violin and Continuo No. 2 in E Minor, Op. 9:
  • 7 Sonata for Violin and Continuo No. 2 in E Minor, Op. 9: I. Andante. Dolce 02:54
  • 8 Sonata for Violin and Continuo No. 2 in E Minor, Op. 9: II. Allemanda. Allegro ma non tropo 04:36
  • 9 Sonata for Violin and Continuo No. 2 in E Minor, Op. 9: III. Sarabanda. Adagio 04:06
  • 10 Sonata for Violin and Continuo No. 2 in E Minor, Op. 9: IV. Minuetto. Allegro non tropo 02:20
  • Robert de Visée (1660 - 1733): La Vénitienne de Mr. Fourcroy:
  • 11 La Vénitienne de Mr. Fourcroy 03:41
  • Arcangelo Corelli (1653 - 1713):
  • 12 Violin Sonata in C Major, Op. 5, No. 3 (transcribed for viola da gamba): I. Adagio 02:45
  • 13 Violin Sonata in C Major, Op. 5, No. 3 (transcribed for viola da gamba): II. Allegro 02:10
  • 14 Violin Sonata in C Major, Op. 5, No. 3 (transcribed for viola da gamba): III. Adagio 03:52
  • 15 Violin Sonata in C Major, Op. 5, No. 3 (transcribed for viola da gamba): IV. Allegro 01:10
  • 16 Violin Sonata in C Major, Op. 5, No. 3 (transcribed for viola da gamba): V. Allegro 02:46
  • Antoine Forqueray: Suite No. 4 in G Minor: Suite No. 4 in G Minor:
  • 17 Suite No. 4 in G Minor: I. La Marella. Vivement et marqué 02:38
  • 18 Suite No. 4 in G Minor: II. La Clément. Noblement et détaché 04:20
  • 19 Suite No. 4 in G Minor: III. Sarabande La D'aubonne 04:38
  • 20 Suite No. 4 in G Minor: IV. La Bournonville. Mouvement élevé 02:47
  • 21 Suite No. 4 in G Minor: V. La Sainscy. Gracieusement et avec esprit 03:08
  • 22 Suite No. 4 in G Minor: VI. Le Carillon de Passy. Légèrement sans vitesse - La Latour. D'un mouvement un peu plus vif - Le Carillon de Passy (reprise) 06:24
  • Suite No. 3 in G Major:
  • 23 Suite No. 3 in G Major: La Morangis ou La Plissay. Mouvement de chaconne 07:23
  • Total Runtime 01:15:55

Info for Les Défis de Monsieur Forqueray

Aus dem Notenschrank des Herrn Forqueray: Auf ihrem ersten Album für harmonia mundi erforscht Lucile Boulanger (Viola da Gamba) zusammen mit ihrem engagierten Continuo-Ensemble den Komponisten und vor allem den virtuosen Instrumentalisten Antoine Forqueray, des neben Marin Marais bedeutendsten Gambisten am Hof Ludwigs XIV. Forquerays Improvisationskunst war legendär, seine Technik auf der Viola da Gamba so glänzend, dass er die anspruchsvollsten Violinstücke berühmter Kollegen für sein Instrument adaptieren konnte und auch mit seinen Eigenkompositionen ein Œuvre hinterließ, das ihn auf den Gipfel der Gambenkunst erhebt und an nachfolgende Interpreten höchste Ansprüche stellt.

Lucile Boulanger nahm bereits im Alter von fünf Jahren Unterricht auf der Viola da Gamba bei Christine Plubeau und setzte ihn bei Ariane Maurette und Jérôme Hantaï fort. Am Pariser Konservatorium besuchte sie die Klasse von Christophe Coin. Dort erhielt sie 2009 ihr Diplom mit der höchsten Auszeichnung. Sie gewann mehrere internationale Preise, so beim Bach-Abel-Wettbewerb in Köthen, der Società Umanitaria in Mailand und bei Musica Antiqua in Brügge.

"Makellose Interpretation! Ganz abgesehen von dieser konzeptionellen Erkenntnis ist die Interpretation von Lucile Boulanger makellos und sehr beeindruckend. Sie beherrscht alle Spielarten auf diesem so differenziert klingenden Instrument hervorragend. Keine noch so virtuose (geigerische) Koloratur ist ihr zu rasant, tief empfunden mit großen melodischen Bögen erklingen langsame Sätze, die Intonation ist durchweg perfekt. Hinzu kommt eine hervorragende Aufnahmetechnik, die die Gambe warm, voll und farbig wiedergibt. Begleitet wird Lucile Boulanger von einer dreiköpfigen Continuogruppe, die sehr abwechslungsreich eingesetzt wird und ebenfalls tadellos aufspielt." (Bernhard Schrammek, kulturradio)

Lucile Boulanger, Viola da gamba
Pierre Gallon, Cembalo
Claire Gautrot-Gobillard, Viola da gamba
Romain Falik, Theorbe




Lucile Boulanger
began learning the viola da gamba with Christine Plubeau at the age of 5 years, with whom she continued to study until her admission to the Conservatory of Paris in the class of Ariane Maurette. She received her diploma in 2004 and joined the class of Jerome Hantai at the CNR in Cergy where she received first prizes with highest honours both as a soloist and in chamber music. She then joined the class of Christophe Coin at the CNSMD Paris where she obtained her Diploma in 2009. She has participated in master classes with Wieland Kuijken, Anne-Marie Lasla and Philippe Pierlot.

As a chamber musician she works with many ensembles of her generation, but she is also invited by established ensemble such as the Folies Françoises (Patrick Cohën-Akenine), Le Poème Harmonique (Vincent Dumestre), The Cyclops (Thierry Maeder / BibianeLapointe), Chapel Rhine (Benoît Haller), Ensemble Pierre Robert (Frederick Desenclos), Capriccio Stravagante (Skip Sempe), Il Gardellino (Jan De Winne / Marcel Ponseele) and Collegium marianum (Jana Semeradova). She performs regularly as a recitalist, where she enjoys particularly interpreting the sonatas of JS Bach.

In June 2009 she won the first prize in the International viola da gamba competition Bach-Abel (chaired by Wieland Kuijken), also receiving prizes for the best interpretations of Bach and Abel. In the same year she won the European contest organized by the Società Umanitaria in Milan which each year rewards three young musicians from all disciplines.



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